неділю, 6 серпня 2017 р.

Економіка і Укрзалізниця

Нема в цьому жодної економіки. Пасажирам не залишають вибору. Спочатку продаються всі квитки на плацкарт, купе, а вже потім звичайна людина дивиться на ІС.
Пасажиру зручніше поспати лежачі 6-9 годин ніж посидіти 4-5 годин за вдвічі вищу вартість квитка.
Коли пасажир має травми, хвороби, поранення то сидіти 5 годин боляче, незручно, важко.
Вже не кажу про графік ІС, коли поїзд прибуває на кінцеву о 23:30-0:00 і пасажир банально не встигає скористатись громадським транспортом, бо той вже не ходить.
Таксі збільшує в такому випадку вартість поїздки на 30-60% від ціни квитка ІС.

Квитки на плацкарт за 130-150 грн вигрібають за 1-2 тижні до відправлення. Купе за 250-400 гривень теж часто неможливо купити. На ІС за 300 грн(2 клас) завжди в наявності. Якщо б було 3 потяги з плацкартними і купейними вагонами і 3 потяги ІС на одному напрямку, то можна було б робити якісь висновки. Але пасажирам не залишають вибору, просто ліквідують потяги з плацкартом. Щоб робити якісь висновки потрібно щоб 10-20% місць в різних категоріях були вільними, тобто у пасажирів була можливість вибору.
Може в когось інший алгоритм купівлі квитка. Я особисто шукаю плацкарт, нема плацкарту - шукаю купе, тільки в останню чергу ІС або автобус(попутку).
Може хтось шукає спочатку купе, а потім розглядає інші варіанти.
Все залежить від поточного фінансового становища і частоти поїздок. Якщо людина їздить 2-4 рази на тиждень, то їй вже практично байдуже купе, плацкарт, ІС - головне щоб була можливість купити квиток на певну дату і зручний час прибуття.
Типовий приклад: людина щотижня їздить між містами на вихідні поїздом і купує плацкарт за 2 тижні перед відправленням. Коли нема плацкарту, шукає інші варіанти.
Зараз така ситуація, що заповненість потягів з плацкартом 100%, купе 95-99%, ІС 96% - тобто вибір дуже обмежений і часто нема можливості купити квиток день в день, або на завтра. Це ж не нормально. Бо можливість або необхідність поїздки виникає часто несподівано, неможливо спланувати заздалегідь.
Тому УЗ втрачає гроші, пасажиропотік, бо не має запасу в 10% вільних місць.

Ви брали участь хоч в одному маркетинговому опитуванні споживачів УЗ, в якому Вас спитали частоту поїздок, тип та клас бажаного місця(ІС, плацкарт, купе, СВ)??? УЗ вивчає свого головного клієнта? Як пасажиру зручно їхати, в який час, спосіб?

За 10 років користування послугами і десятки поїздок УЗ жодного разу не брав участь у такому опитуванні.
Як можна вести бізнес і не вивчати потреби своїх клієнтів???
Якщо УЗ захоче збільшити пасажиропотік в 2-4 рази, то банально не знатиме куди ставити вільні потяги, на які напрямки, якого типу вагони використовувати без таких досліджень. Розумію, що збільшення пасажиропотоку і прибутків не цікаво власнику УЗ. Громадянам 26 років розказують байки про збитковість пасажирських перевезень.
Але без вільних місць на більшості напрямків страждають інші галузі народного господарства, насамперед туризм як внутрішній, так і зовнішній.
Якщо людина не може купити квитки на певну дату для всієї сім'ї або компанії, то поїздка не відбудеться, не будуть куплені місця в готелях, не нададуться послуги в ресторанах, кав'ярнях. Людина не купуватиме одяг, спорядження для відпочинку.
І потім уряд плаче, що в країні низькі зарплати, доходи бюджету, слабка економіка.
Звичайно якщо обмежити пасажиропотоки, заблокувати пересування громадян, іноземних туристів, то економіка країни страждатиме!

Немає коментарів: